torsdag 2. april 2009

Uke 14

Hele uka har gått så fort, men litt tid til trening har det da blitt. På mandagen trente eg litt lydighet på kennelen, eg trente på utgangstilling, lineføring, sitt, ligg og bli. Kimmie var veldig av og på. Plutselig vil hun ikke leke eller så tar hun helt av, ikke helt lett å trene for tiden.

På tirsdagen trente eg litt lydighet på kennelen. Mest utgangstilling og apport. Det går fremover, spesielt med utgangsstilling men sakte. På kvelden var vi på trening med NRH i Kokstad og vi gikk spor der for første gang. Anja var snill og la et spor til meg og Kimmie i skogen. Sporet fikk ligge i nesten en time og når eg skulle gå sporet måtte vi krysse en stor parkerings plass og der tok Kimmie sporet. Hun viste vei inn i skogen til der Anja hadde tenkt at vi skulle begynne. =D

Kimmie viste stor spor lyst som vanlig, men løp litt i de første 20m. Eg må bli flinkere til å holde igjen i spor start. Hun viste stor glede og jobbet seg som en helt gjennom sporet, som var ca 200m. Hun plukket noen pølse biter som Anja hadde lagt, men gikk rett forbi leken.. Hmm. Helt motsatt av det hun pleier å gjøre.

På onsdag var eg på dagen å trene litt på stend, ca 15 min i ridehuset. Vi trente litt utgangstilling, bli, lineføring og innkalling. Var så flink atte. På ettermiddagen var eg på varden. Gikk en halvtimes tur for treningen, men det skulle eg ikke gjort for hun var helt knekt på treningen. Virket veldig sliten og uttafor. La seg nesten til å sove på fellesdekken. Lurer på om det er løpetiden som har tatt knekken på henne.

I dag (torsdag) var turboen tilbake. Hun har vært ellevill etter å leke og nesten litt rastløs inne på kvelden. På formiddagen var vi å trente litt lydighet på flystripa. Kimmie var litt fjern men hadde fine utgangstillinger, lineføringa gikk rett vest så nå har eg meldt meg på kurs. Siden Anja gav meg i hjemmelekse å gå grusspor var eg en tur i grustaket ved flystripa på kvelden.

Eg la et spor på ca 100 m i slak bue, med et par godbiter og leke i slutten. Siden Kimmie aldri hadde vært der før fikk hun 5 min å kikke på før vi gikk til spor start. Hun virket rett å slett forvirret og var nærmest i turmodus, hun kikket bare dumt på meg når eg sa spor. Det gikk kanskje et par min og ca 15 m før hun tok sporet og da gikk det så det suste. Etterpå la eg et spor på 150m og det tok hun med en gang og fulgte det gjennom sølepytter og det som var. Kjempe gøy, håper at vi skal gå spor på neste nrh trening. ;)