tirsdag 7. april 2009

Trening, trening, trening =D

I dag var eg på flystripa med hundene å trente lydighet. Eg trente en del på lineføring, ligg og bli. Kimmie var egentlig veldig flink, lå stødig, hadde kjappe dekker og oppmerksom på lineføringen. På kennelen trente eg litt mer line føring og da var ikke Kimmie så oppmerksom lengre, men var kanskje litt sliten?

På kvelden var det trening med NRH, og fritt søk i industri området sto på tapeten. Mens eg ventet på tur trente eg litt på utgangsstilling, det gikk fint. da eg skulle å begynne å søke var hun ikke helt i søkmodus og bare vimset. Hun hilset litt på de som sto der ett par ganger, men søkte fint når hun først søkte.

Vi hadde også litt lydighets trening i regnet på kvelden. Felles dekk var første post og Kimmie hadde glemt hvordan man la seg ned og at man skulle ligge mer enn to sek. Etter fem min kom hun på hva dekk egentlig betyr og var veldig flink på slutten. Kom tom med noen klapp dekk på slutten.

Har dessuten fått bestilit en del utstyr i dag, innkludert bring kobbel =D