fredag 26. juni 2009

Hundesaker i media

Utrygt å lufte hund i Oslo

Ikke bare, bare å lufte hund i Oslo hvis hunden tisser på feil sted. Hva annet kan eg si enn at eg er glad for at eg ikke er hund i Somalia!


Kongefamilien vil kjøpe labradoodle

Hvis kongefamilien hadde kjøpt en blandingshund som ble unfanget ved et uhell, hadde eg syntes at det var helt greit. MEN når kongefamilien går ut i media med at de skal kjøpe en planlagt blandingsvalp, da er det ikke rart at Puddel klubben og NKK går ut i media og advarer mot dette. Lurer på hvordan retriever klubben stiller seg til dette!

Kongefamilien burde ikke støtte opp om slik uetisk avl på hunder, og de burde vite bedre. Forhåpentligvis får NKK dem på bedre tanker. Det er ikke tvil om at enkelte raser kan plutselig bli usunt populær og det fører til uetisk hundeavl. I løpet av årene har man sett mange eksempler på dette, 101 dalmatiner feber'n, jakten på brune labradorer eller cockere og det kommer sikkert til å skje nå med Portugisisk vannhund siden Obama har valgt den rasen!

Mitt beste tips til de som vil ha hund, se på hva hunden opprinnelig er arvet for og hvilke egenskaper som ligger i rasen!