onsdag 4. mars 2009

Ukas treninger

I går var eg på trening med NRH og trente rundering med Kimmie for andre gang. Hun var ordentlig gira når vi gikk ut i skogen for å vente, en schæfer som var på tur ut av skogen gikk uten forvarsel til angrep på Kimmie. Hun fikk ingen tydelige bitemerker men ble ordentlig skremt, og det ble eg også for å være ærlig.

Eg lekte litt med Kimmie i håp om at hun skulle "glemme" at schæferen holdt på å spise henne opp.Vi gikk inn i skogen og det var tydelig at kimmie skjønte at vi skulle trene. Eg stilte henne opp på midtlinjen pekte og sendte henne ut i skogen. Hun løp som eg kule og fant figurantene fort. Kimmie fikk ta tre slag og jobbet som en helt på alle. Hun overrasket meg nok en gang, med hvor fort hun lærer og for en arbeidslyst hun har.

I dag var eg og Kimmie på middag hos tanta mi. Hun lekte og trimmet "sin onkel leo" men tok det litt roligere enn vanlig. Heldigvis ;) Etter på drog eg på varden for å trene litt. Kontakten var mye bedre i dag enn på lenge, og eg belønte henne en del med lek for det.

Ellers så trente eg en del på sitt og bli, kjappe dekker, utgangstilling, lineføring og dirigering. Hvis eg sto rett foran henne på sitt og så begynte hun å tilby dekk. Lurer på om eg skal prøve å trene litt med omvent lokking for å få bedre bli. Med hjelp så hadde hun bare klapp dekker. Hun tilbyde en del bra utgangstillinger og line føringen var overraskende bra. Eg la ut en leke som eg sendte henne på ett par ganger og gjett om hun syntes at det var gøy.

Til helgen blir det ikke organisert trening men turer, bål og hytte kos på fjellet. Gleder meg allerede, og hvem vet kanskje det bli litt lavine trening.