onsdag 11. mars 2009

En uplanlagt vinterferie med forviklinger

I løpet av noen dager fant eg og noen venner ut at vi skulle møtes på ei hytte i øvre buskerud. Det var ikke meldt så fint vær, så eg pakket godt med klær og kjøpte kjettinger til bilen. Det gikk fint å kjøre over fjellet og kjettingene fikk eg ikke bruk for. På fredags kvelden spiste vi middag på en annen hytte og det var veldig dårlig sikt når vi skulle kjøre bort til den hytta vi skulle bo på. Det var tett tåke og masse snø som føyk, en hund som aldri hadde sett en snø scooter før og 1 meter løs pudder snø. Så eg var litt skeptisk, men som altid overrasket velsa mi meg. Kimmie satt rolig på fanget og syntes at det var helt knall å sitte der å se på trærne som suste forbi og snøen som sprutet.

Det var ordentlig deilig å komme seg bort litt og Kimmie stor trivdes på hytta. Hun syntes at det var tungt å gå i løssnøen, men så morro! Kimmie ville helst være ute hele dagen og sov meste parten av tiden hun var inne. (sliten pga løpetid?) På lørdagen gravde eg noen store groper i snøen og sparket ut hytte eieren. Kimmie jobbet som en helt og fant han hvergang han gjemte seg. Gjett om hun syntes at det var moro!

Det ble en liten uplanlagt tur til drammen, og det var ordentlig koselig. Tror ikke at eg har vist hvor mye eg har savnet alle før eg var der. Det kommer nok aldri til å gå så lang tid igjen før eg drar på besøk til noen. På mandags morran hoppet kimmie opp i senga for en liten morras kos, men den ble kortvari for hun hadde fått løpe tid. Hun blødde en del mandag og tirsdag, men i dag (onsdag) har eg nesten ikke sett noe blod. Hun er veldig opphovnet og det er ingen tvil om at det er løpetid på gang.. sukk! Vi som skulle passe Mio til helgen.

Eg brukte 7 1/2 time på å kjøre hjem og Kimmie lagde ikke en lyd, deilig! I hemsedal stoppet vi på en besinstasjon og litt inspirert av Mari tenkte eg at eg skulle teste om kimmie var redd for dekkluft fylleren. Når kimmie sto en meter unna og så på noe annet klemte eg til. Eg trodde at hun kom til å syntes at den var litt skummel, men etter 5 sek puttet hun nesa helt oppi for å sjekke ordentlig ut hva det var. Da turte eg ikke å sprute ut mer luft,for det er jo ganske mye trykk.

Rett ved bensinstasjonen var det en klesbutikk med utstillings dukker utenfor. Kimmie lurte nok på hva slags hodeløs menneske det var som sto der og gikk rett bort å luktet han på hånda. Så kikket hun rart på dukka og ristet på hode, liksom mennesker var vist noe av det dummeste hun hadde sett! hehe

I drammen fikk vi oss dessuten noen fine skogsturer, men en svart kjempe av en labrador nærmest prøvde å voldta Kimmie. Virket ikke som hun brydde seg noe særlig men eg måtte dra hann hunden av henne. På hjemveien stoppet eg dessuten i Hordeness skogen og fikk en fin tur der på en times tid. Nå ligger Kimmie rett ut og sover, hun virker veldig sliten, stakkar.

Gla nyhet: Pappa har avsluttet sin telt karriære og lar meg og Kimmie arve tremannsteltet. Så nå blir det telt tur til våren. :)