søndag 15. mars 2009

En ordentlig Kimmie dag

Denne dagen tror eg har vært helt perfekt i Kimmies øyne. Hun fikk sove lenge og en god tur på morran før vi drog på runderings trening med NRH. På vei hjem fra treningen stoppet vi på Fanafjell og klatrert opp på en topp. Vi satt der ei god stund og koste oss med en flott utsikt, bare synd at eg ikke hadde med kamera. På ettermiddagen gikk vi en lang tur i skogen med Cora og kimmie fikk en stor middag, for eg sølte ut masse mat. På kvelden trente vi litt apport og frøkna virker stor fornøyd! hehe

På runderings treningen holdt en av figurantene på å sette seg på en huggorm.. Usj. Seff hadde eg ikke med kamera, men Hildur fikk tatt mange fine bilder. Men så lenge de ikke biter frøkna mi er eg fornøyd!

På runderings treninga fikk Kimmie fire slag i dag,første gang hun har fått såå mange. Hun ble sendt ut uten påvirkning og rett i belønning. De første tre gangene løp hun som ei kule når eg sendte henne ut og hun jobbet som en helt til hun hadde funnet figurantene. På slag nr tre gikk hun ikke langt nok ut med en gang og løp så fort beina kunne bære henne mens hun lette etter raymond og overfalt han nok så fort hun fant han.

På slag nr fire løp hun rett ut 15 meter og var på god vei, men så kom det to løse hunder. Kimmie løp mot dem, men kom rett tilbake når eg ropte. Hundene ble fanget og figuranten lagde en lyd, eg prøvde å sende på nytt. kimmie løp ut ca 10 meter også drog hun mot høyre der hundene hadde vært. Eg kalte inn på nytt og hun kom som ei kule. Figuranten lagde mere lyd og Eg ventet til Kimmie virkelig trakk mot figuranten før eg slapp henne på nytt. Da slo turbo giret inn og hun fant figuranten på null komma niks.

Kimmie jobbet veldig bra på treningen i dag og neste gang skal vi begynne å trene på melding. Så fram over blir det mye apport trening, for å ikke snakke om dirigeringstrening mellom leker. Eg må dessuten se å få kjøpt løsbitt og bringkobbel.. Shopping =D