tirsdag 24. februar 2009

Litt av hvert.. Typisk tirsdag ;)

I dag ble litt av en dag for det om eg ikke er helt frisk enda. På kvelden var eg på trening med NRH i Hordnesskogen, og prøvde rundering med Kimmie for første gang. Eg hadde ikke så store forventning siden det var mørkt og vi var i en fremmedskog, men det gikk strålende. :)

Vi stilte oss opp på midtlinja pekte ut i skogen og Kimmie løp ut for å lete, tror ikke hun helt viste hva hun letet etter men hun løp ut på dirigeringen.:D Hun fant fort figuranten som satt 15 m inn i skogen. Hun tok helt av når hun fant figuranten og var hardhent når hun tok godbitene.. Får trene litt på dette og kanskje bruke ball som belønning i steden for. Kan jo ikke la hun bite av figurantene fingrene!

Eg hentet henne og gikk inn på midtlinjen igjen. I mellomtiden hadde Anja gjemt seg på andre siden. Eg stilte opp Kimmie, Anja klappet i hendene 20 meter inn i skogen, eg pekte og Kimmie løp. Kjempe stolt sto eg å ventet til Kimmie fant Anja, og det tok ikke lang tid! Håper at hun ikke spiste fingrene til Anja. Hun har hvertfall ikke sakt noe, men skal prøve å huske å spørre neste gang.

Etter treninga gikk eg og Hildur en liten tur nede ved sjøen med hundene. Hun viste meg naustet og kimmie sjekket det nøye ut. Etter en stund kom Kimmie stolt som en hane ut av naustet med en måke i munnen. Eg ble helt satt ut og gav henne ikke den positive oppmerksomheten hun burde ha fått, men heldigvis var egon der. Gjett om han syntes at det var kult at hun hadde funnet en fugl helt alene. Han løp rundt på stranda etter henne og Kimmie var helt i himmelen. Hun hadde det kjempe kult, vasset ut i sjøen med måken. En omvendt vannapport? ;)

Frøkna ligger som vanlig på teppet i sofaen og snorker. Tror hun synes at det er hardt å være ene barn, kanskje best eg kjøper en hund til? :P I dag har eg endelig fått bestilt treningstrekant og treningsvest. Skal bli godt å få utstyret i orden. I dag har eg dessuten meldt meg på agility kurs til våren, og eg gleder meg allerede.:)