onsdag 25. februar 2009

I dag var det full rulle

I dag hadde vi masse praktisk på hundeeierskolen og det var kjempe gøy. Etterpå var eg og Kimmie en kort tur i skogen også på trening på Varden. Eg trente lineføring, utgangstilling, sitt, dekk, bli og ruta. Det har vært lite lp trening i det siste og eg måtte begynne helt fra bånd av på ruta i dag. Kimmie virket litt fjern, håper at hun er bedre i morra for da skal vi trene på kennelen med Espen.

Eg hadde med Cora bort også. Trente litt på innkalling og bare være i et nytt miljø. Vi bare måtte teste om hun var intr i dummyer og hun var jo bare dødsflink. Hun tok dummyene uten å nøle og leverte de gledelig tilbake. Ordentlig naturtalent. :)

Når eg tok henne ut av bilen løp hun rett opp trappa til leiligheten, gjett om hun var glad for å få bli med inn i steden for å stå i kennelen. Hun klarer ikke helt å finne roen inne enda, ikke mer enn ett par sekunder i hvertfall. Men det kommer seg virkelig. Cora har innsett at man skal ikke stå på bordet, spise fjernkontroller og henge i gardinene. Så nå er det bare noen små detaljer igjen. hehe