onsdag 5. august 2009

Goood tid til blogging denne uka.

Denne uka blir det nok mye blogging. Kimmie går fortsatt på medisiner og eg er sykemeldt pga halsbetennelse. Hva i alle dager skal eg finne på!

I helgen var vi på hyttetur i Eggdal. Kimmie storkoste seg og kunne sitte i timesvis å kikke på utsikten eller sauene. Det er noe alvorlig galt med sauene der oppe, enten er de uvanlig tøffe eller så er de uvanlig dumme til å være sau! Kimmie måtte holde seg oppå verandaen og ei søye sto på trappe kanten klar til å ta henne hvis hun kom ned. Skal det ikke være motsatt?

Siden eg var dårlig ble det ingen turer på fjellet, men Kimmie var storfornøyd med utallige turer til utedoen og enhver pinne som ble kastet. Det er et lite stykke å gå fra hytta til bilen, og det ene dagen satt det 8 ryper å trykte ved stien. Kimmie presset de opp og kom løpende til meg, hoppet og spratt. Hva skal eg gjøre? Hvor er den? Hva er den? Vet eg skal gjøre noe, men HVA? Stakkar, hun viste godt etter all jakt treningen at hun skulle hente noe, men hun ante ikke hva. For viltet fløy jo sin vei.

Kimmie nettopp ferdig med en lang antibiotika kur og er nesten ferdig med kortison kuren etter ett en akutt allergisk reaksjon. Eg er så spent på om hun blir helt frisk, eller får tilbake anfall. Om ett par uker skal vi tilbake til dyrlegen og forhåpentligvis finner dem da ut hva hun er allergisk mot. Noen ideer har eg, men er usikker. Det er mulig at hun er allergisk mot klegg, senga mi, frosker, burot eller noe i mijøet. Heldigvis har eg gode oppdrettere på både mor og far siden, som støtter meg og skal hjelpe meg å finne ut av dette! :-)